Для вас, батьки

Завантажуйте нові завдання
для всебічного розвитку вашої дитини
  
«Фотополювання»: малюємо й тренуємо увагу
  
Кросворди «Пори року»
  
Частини цілого: тренуємо логіку й увагу
  
Головоломка «Магічні квадрати»: тренуємо додавання
  
Тренувальне завдання «Рівні дроби»
  
Головоломка «Однакова сума»
  
Головоломка «Веселі фігури»
  
Головоломка «Термометри»
  
Виготовляємо книгу «Все про мене»


 АНКЕТА для батьків "Готовність батьків до створення умов соціалізації особистості підлітка"

Батькам пропонується відповісти на запитання: за кожну відповідь «так» - 2бали, «можу, але не завжди» - 1 бал, «ні» - 9 балів.
Запитання: «Чи можете Ви….?»
1.                  …у будь-який момент залишити свої справи та зайнятися дитиною?
2.                  …порадитися з дитиною, не зважаючи на її вік?
3.                  …зізнатися дитині, що припустилися помилки у ставленні до неї?
4.                  …вибачитися перед дитиною, якщо припустилися помилки?
5.                  …уявити себе у ролі дитини?
6.                  …стати для дитиною доброю феєю (добрим чарівником)?
7.                  …розповісти дитині такий повчальний випадок зі свого дитинства, який відобразить Ваші негативні якості?
8.                  …пообіцяти дитині виконати будь-яке бажання за її слухняність.
9.                  …виділити дитині день, коли вона зможе зробити все на свій смак, і не втручатися, якщо навіть Вам здаватиметься це необхідним?
10.              …оволодіти собою і зберегти спокій, навіть якщо вчинок дитини викликає обурення?
11.              …утримуватися від образливих слів на адресу дитини?
12.              …не реагувати, якщо Ваша дитина образила іншу, а та «дала здачі»?
13.              …встояти перед дитячими проханнями та слізьми, коли це просто вияв примхи?
14.              …поставити перед дитиною складне, але посильне завдання та не втручатися в його виконання, навіть якщо побачите її невправність або невміння?
15.              …подолати бажання віддати дитині все найкраще, зашкоджуючи іншим членам родини?
Сума балів за всі відповіді дасть можливість батькам дізнатися, чи справляються вони з таким складним і відповідальним завданням, як становлення особистості дитини.
21 -30 балів. Ви прагнете не тільки зрозуміти дитину, але й пізнати її, ставитеся до неї з повагою, дотримуєтеся гуманістичних принципів виховання, маєте постійну толерантну позицію по відношенню до дитини. Ви дієте правильно та можете сподіватися на те, що сімейний виховний простір сприяє становленню особистості дитини.
12-20 балів. Турбота про дитину – для вас найважливіша справа. Ви маєте здібності вихователя, але не завжди дієте послідовно та цілеспрямовано. Іноді Ви ставитеся до дитини надто суворо, іноді – занадто поступливо. Ви схильні до компромісів, які послабляють ефективність виховання. Вам слід замислитися над своїм підходом до виховання, виробити чітку позицію по відношенню до дитини.
До 11 балів – Справи з вихованням дитини у вас непогані. Вам не  вистачає знань або бажання (а можливо, і того, і іншого), щоб допомогти дитині стати особистістю. Радимо подбати про поповнення Ваших знань з педагогіки та психології сімейного виховання, а також звернутися за консультацією до фахівців. 




  Для батьків








     АНКЕТА для батьків "Стиль сімейного виховання"

      Батькам пропонується вибрати відповідь на запитання, яка найбільш всього відповідає стосункам між ними та дітьми.
            1. Ви дуже переживаєте  через погану поведінку дитини. При розмові з ним з цього приводу
            а) вимагаєте негайно стати слухняною, при цьому ставите відповідні вимоги,
            б) закликаєте її бути дисциплінованою,
            в) критикуєте її та себе під час суперечки.
          2. Ви збираєтеся з дитиною на свято, перед цим Ви
            а) суворо наказуєте, як поводити себе на святі, погрожуючи покаранням,
            б) просите вести себе виховано, підкреслюючи, що саме маєте на думці,
            в)  не звертаєте увагу на його поведінку.
          3. Ваша дитина любить дивитися телевізор, але бажає проглянути програму для дорослих. Ви
            а) категорично їй забороняєте,
         б) не дозволяєте, але намагаєтеся пояснити, чому,
         в) дозволяєте, вважаючи, що дитина нічого не зрозуміє та не запам’ятає.
        4. Ваша дитина частину вільного часу проводить за межами родинного помешкання. Чи знаєте Ви де та чим вона займається?
         а) знаю, де та чим,
         б) знаю, де, але не знаю, чим,
         в) не знаю, де та чим.
        5.  Якщо дитина відмовляється виконати Ваш наказ Ви
            а) змушуєте її виконати наказ,
            б) намагаєтеся зрозуміти причину неслухняності та приходите до взаєморозуміння,
            в) відміняєте свій наказ.
        6. Якщо Ви хочете, щоб дитина допомогла Вам у справі, Ви
            а) даєте їй відповідне завдання,
            б) намагаєтеся просто залучити її до спільної праці,
            в) надаєте їй можливість самостійно визначити, в якій формі Вам допомогти.
        7. Ви вважаєте, що у майбутньому Ваша дитина стане людиною, яка
            а) досягне гарної кар’єри,
            б) зуміє подолати будь-які життєві труднощі,
            в) зуміє уникнути конфліктів та навчиться отримувати від життя задоволення.

            Вибір варіантів відповідає:
            а) – авторитарний стиль виховання,
            б) – демократичний,
            в) – потуральний.




          

           Десять кроків, щоб стати кращими батьками


1.Любов є найважливішою потребою усіх дітей і однією з передумов позитивної поведінки людини. Батьківська любов допомагає дитині формувати впевненість у собі, викликає почуття власної гідності.
2. Прислухайтесь до того, що говорить Ваша дитина.Завжди цікавтесь її справами.
3. Намагайтесь побачити світ очима вашої дитини і зрозуміти її почуття. Намагайтеся не забувати себе у шкільному віці, пригадайте свої почуття у цьому віці.
4. Хваліть і заохочуйте дитину. Сподівайтеся,що дитина поводитиметься добре, й заохочуйте докладувати зусиль для цього.
5. Сміх допомагає розрядити напружену ситуацію. Вмійте побачити яскраві моменти. Часто занадта серйозність батьків не дає їм змоги відчути радість батьківства в повній мірі.
6.Всі взаємостосунки,включаючи і ті,що будуються на любові та довірі,потребують певних обмежень. Батькі самі повинні визначити ці обмеження.
7. Поважайте дитину так,як би поважали дорослого. Дозвольте дитині приймати участь у прийнятті рішень, особливо тих, що стосуються її. Не забувайте вибачатися перед дитиною,якщо вчинили щось неправильно.
8.У кожній сім’ї є свої правила. Будьте послідовними у їх виконанні та дотриманні. Слід зауважити, що правила не повинні стосуватися лише дитини,а всієї родини. Дитину може ввести в оману,якщо правила одного дня виконуються, а іншого – ні.
9.Плануйте розпорядок дня дитини. За законом розвитку людини, менші діти почувають себе більш зручно,комфортно та безпечно, коли в них є певний розпорядок дня,який чітко дотримується та виконується.
10.Не забувайте про власні потреби! Коли батьківство починає надто нагадувати важку працю,і Ви відчуваєте,що Вам бракує терпіння,приділіть трохи часу ЛИШЕ собі. Робіть те, що приносить Вам задоволення.



НАЙПЕРША УМОВА РОЗУМНОЇ БАТЬКІВСЬКОЇ ЛЮБОВІ-
ВОЛОДІТИ ПОВНОЮ ДОВІРОЮ ДІТЕЙ, І ЩАСЛИВІ ДІТИ, КОЛИ ДЛЯ НИХ ВІДКРИТІ БАТЬКІВСЬКІ ГРУДИ Й ОБІЙМИ, КОТРІ ЗАВЖДИ ГОТОВІ ЇХ ПРИЙНЯТИ, І ПРАВИХ І ВИННИХ, І В ЯКІ ВОНИ ЗАВЖДИ МОЖУТЬ КИНУТИСЯ БЕЗ СТРАХУ Й СУМНІВІВ
В.Г Бєлінський
К.Д Ушинський визначив, що в людини є прагнення бути і прагнення жити. Прагнення бути – це потреба в самозбереженні, у безпеці.
Прагнення жити – це потреба розвитку, належних умов для цього розвитку. Абсолютно все у Вашій дитині залежить від того, як ви ставитеся до цих двох первинних потреб – задовольняєте їх чи станете на їхньому шляху
Дорогі батьки! Ви – найперші й найважливіші вчителі Вашої дитини. Перша її школа – Ваш дім. Дві речі Ви можете подарувати своїй дитині на все життя: одна – коріння, а друга – крила
– Вірте у свою дитину! Ця віра – безкінечна любов, постійна причетність аж до самозречення, захист.
– Ніколи і ні з ким не порівнюйте свою і чужу дитину. Вона єдина на всій планеті і тому незрівнянна
– Завжди підбадьорюйте дітей. Намагайтеся помітити в них навіть найменші успіхи.
– Завжди дотримуйтеся простого педагогічного правила: вселяти впевненість і допомагати!
– Діти вчаться не на помилках, а на своїх успіхах, досягненнях. Діти вчаться через додавання позитивного, а не через віднімання негативного.
– Розбираючи помилки, доходьте до одного з двох рішень: або визнати дитину невинною, або простити її
– Не будьте скупі на подяки. Душа дитини росте не на тих «Спасибі», які вона каже, а на тих, котрі скажете їй Ви.
– Будьте послідовні у Ваших словах і вчинках
– Голос і погляд – перші інструменти спілкування
– Доброта, серйозність плюс трохи гумору – ось найкращий рецепт для батьківського голосу
– Пам’ятайте дві формули людського щастя; одна – «само» – означає самореалізацію духовних і фізичних сил особистості; друга – «спів»: співпричетність,співпереживання, спів страждання, співучасть,співпраця
– Живіть разом з дітьми, а не за них і не для них
– Давайте дитині змогу побути на самоті
– Не будьте надто нав’язливі, але й не ігноруйте потреби дитини в турботі
– Розвивайте в родині культуру прохання
А.С Макаренко
– Надавайте великого значення завершенню дитиною початого
– Навчіть дітей доцільно розпоряджатися часом
– Дозволяйте дитині нести відповідальність за свої вчинки
– Привчайте дитину до щедрості
– Світ різноманітний, але нехай ваша дитина пам’ятає:
– Усе на світі або чесно, або нечесно
– Усе на світі – або добро, або зло
– Усе на світі – красиво, або некрасиво
В.О Сухомлинський
Почуйте серцем голос Вашої дитини
• Окрім їжі, дайте мені тепло сердечність, безпечний спокій і вашу любов.
• Дозвольте втішатися моїми замислами у цьому дивному світі постійних змін.
• Дозвольте у міру своїх сил сідати, соватись, вставати, ходити, бігати, лазити, скакати.
• Не кажіть, що я співаю, бавлюся чи експериментую “Забагато, задовго, зачасто”.
• Дозвольте мені ставити питання і отримувати чесні відповіді, а також експериментувати, шукати і досліджувати.
• Не ідентифікуйте ваші почуття і думки з природними потребами мого організму.
• Не карайте мене, коли я й так переживаю за невдачі, сама ж бо невдача є вже карою для мене.
• Говоріть до мене серцем, очима, посмішкою, вашими руками: ваші слова не завжди мені зрозумілі.
• Нехай довкола мене живуть гарні і лагідні люди.
• Нехай тут царює мир – передумова мого розвитку.
• У вашій хаті відпустіть мені у власність один куточок і частину вашої уваги та вашого часу.
• Навчіть мене розуміти й відчувати красу і тішитися – радіти з усього, хоч би навіть і з найбільшою дурнички.
• Підтримуйте та заохочуйте мене до праці, навіть і тоді, коли я роблю ще сотні помилок.
• Будьте терплячі до мого безладдя, я ж бо є тільки дитиною і учнем.
• Надайте і мені частину відповідальності, вимірену до моїх сили і моїх можливостей.
• Навчіть мене брати участь у забаві, зайнятті і праці.
• Зважайте на мої забави і з них робіть висновки, як даватиму собі раду із життя і його труднощами.
• Коли загадаєте мені зробити це або те, скажіть також “як” і “чому”.
• Учиніть усе, щоб я відчувала свою значимість і потрібність для вас, своє місце у планах вашої родини та школи.
• Будьте до мене доброзичливі та лояльні, щоб я навчалася відплачувати іншим людям тим самим.
• Покажіть, як дотримувати обіцянки, слова.
• Не думайте про мене лише як про немовля, коли я хочу рости і бути великою.
• Нехай ніколи не боюся втратити Вашу любов. Не накидайте мені Ваших переляків і острахів.
• Допоможіть мені потроху перемагати біль і марні забаганки, і тішитися майбутніми радощами.
• Навчіть мене рівноваги, коли ви на мене гніваєтеся, але не боятися гніву, коли він справедливий і виправданий.
Розвинений розум, поєднаний з високим сумлінням, називається інтелігентністю.
!!! РОСТІТЬ ДИТИНУ ТАК, ЩОБ У ЦЬОМУ СВІТІ СТАЛО НА ОДНОГО ІНТЕЛІГЕНТА БІЛЬШЕ
Але в першому складнику мається на увазі:
• Не той розум, який виховується за допомогою головоломок і кросвордів
• Не той розум, який дає змогу здібним дітям швидко розвязувати математичні і фізичні задачі
• Не той розум, який живе в пальцях хлопчака- технаря і дозволяє йому творити чудеса викруткою і паяльником
• Але вихованням дається той розум, який розрізняє добро і зло, розум для пізнання істини – той, який є основою людського духу і разом з любов´ю визначає його сили.
• Розвиваючи в дитині розум, розповідайте, що він потрібен для добра і пошуку істини, а не для хитрості та егоїзму
• Розвиваючи силу, підкреслюйте , що вона потрібна для того, щоб відновити справедливість, захистити слабких, а не сама по собі
• Плекаючи талант, поясніть, що він має ціну лише тоді, коли допомагає людям жити, піднімає їх ще на один щабель у розвитку, а не для задоволення власної пихи чи честолюбства
Одним словом, треба завжди памятати слова Монтеня:
«Тому хто не осягнув науки добра, усяка інша наука завдає лише шкоди»
Сім батьківських заповідей
• 1. Не вважайте дитину своєю власністю – вона Божа.
• 2. Любіть її такою, якою вона є, навіть якщо вона не надто талановита, не в усьому досягає успіху…
• 3. Не очікуйте, що вона виросте саме такою, якою хочете ви, – допоможіть їй стати собою.
• 4. Запам’ятайте: найголовніший ваш обов’язок – розуміти й втішати.
• 5. Не переймайтесь, якщо не можете чогось зробити для сина чи дочки. Найгірше, якщо можете, але не робите.
• 6. Усвідомте: для дитини зроблено не все.
• 7. Не очікуйте на вічну вдячність: ви дали життя своїй дитині, вона віддячить вашим онукам.

Немає коментарів:

Дописати коментар